  | 
			  
			  
			  
			    
			     
			   
			  
			  
			  Eмине Хамза 
			  Хасан 
			    
			  читалищен секретар 
			  
    
			  
			   Длъжностна характеристика 
			  
			   Декларация по 
			  Чл.17а,ал.2 от ЗНЧ 
			   Декларация по Чл.19а от ЗНЧ | 
			  
			     +359 893313455
  
			       | 
		   
		   
	  
	  
		  
			   ХАРАКТЕРИСТИКА 
			  НА РАБОТАТА: Организира, координира и осигурява функционирането 
			  на администрацията на читалището и организационната връзка с 
			  художествените колективи, щатни служители и работници към 
			  читалището на документално равнище. 
  ОСНОВНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ 
			  И ПРАВОМОЩИЯ: 1.Организира изпълнението на решенията на 
			  настоятелството, включително решенията за изпълнението на бюджета;
			   2.Организира текущата основна и допълнителна дейност;  
			  3.Отговаря за работата на щатния и хонорувания персонал;  
			  4.Представлява читалището заедно и поотделно с председателя; 
			  5.Осъществява координация и контрол върху организацията на 
			  документооборота.  Включва цялостния технологичен процес на 
			  работата с документите: създаване, оформяне, обработване, движение, 
			  контрол върху изпълнението и съхраняване (архивиране).  
			  Осигурява съгласуване на пълния процес на движение на документите, 
			  контрол и защита на информацията, регистрация на цялата входяща и 
			  изходяща документация съгласно законовите изисквания, полагане на 
			  официалния печат на читалището, регистрация и съхранение на всички 
			  договори, заповеди и вътрешни нормативни документи.  6.Ръководи документалното и справочно-информационно взаимодействие 
			  между читалището и органите на общинската администрация и 
			  Министерството на културата. Уведомява ги за решенията на 
			  ръководните органи на читалището.  Организира документалното 
			  осигуряване на провеждането на заседанията на читалищното 
			  настоятелство.  Предоставя при поискване информация и 
			  документация на членовете на проверителната комисия към 
			  читалището.  7.Осъществява контрол на дейността по регистрация, 
			  движение и отчетност на човешките ресурси. Води на отчет и 
			  съхранява личните кадрови дела (ЛКД) на всички служители на 
			  читалището.  8.Организира дейността относно здравословните и 
			  безопасни условия на труд.  Осъществява взаимодействие със 
			  службата по трудова медицина. Отговаря за спазване и прилагане на 
			  нормативната база за здравословни и безопасни условия на труд и 
			  организацията на инструктажите по охрана и безопасност на труда в 
			  читалището. Води на отчет и съхранява документацията, отнасящи се 
			  до условията на труд в читалището.  9.Осъществява 
			  информационно-справочната дейност на читалището.  Организира 
			  абонамента за ежедневни и периодични издания. Изграждане и 
			  поддържане на библиотека от справочни и периодични издания, 
			  включително информационни масиви, съдържащи необходими данни за 
			  държавни органи и институции, финансови и делови партньори, фирми 
			  и др. При необходимост осъществява връзките с обществеността и 
			  рекламната дейност на читалището.  10.Материално-техническа 
			  база. Съвместно с компетентните служители следи за състоянието на 
			  сградния фонд на читалището, прави предложения за необходимите 
			  ремонтни дейности, анализира офертите за проектиране и изпълнение, 
			  осъществява контрол за качественото изпълнение на договорните 
			  задължения, разходването на средствата и приемането на обекта, 
			  съгласно нормативните документи за капитално строителство. 
			  Контролира нормалното функциониране на различните системи: 
			  електро, ВиК, телефонни постове, мобилни телефони, 
			  сигнално-охранителна и видео-наблюдателна техника, 
			  пожаро-известителна инсталация. Контролира доставката, 
			  разпределението и отчетността на движимите материални активи и 
			  имущество. Съвместно с компетентните служители осигурява 
			  своевременното снабдяване с необходимите материали и консумативи. 
			  Следи за правилното отчитане и своевременното заплащане на таксите 
			  по издръжка на сградата, както и за цените и сроковете на 
			  сключените договори за поддръжка на сградата и техническите 
			  средства. Анализира разходите с цел намаляването им.  
			  11.Координира и контролира изграждането, поддръжката и нормалното 
			  функциониране на информационно-комуникационната инфраструктура, 
			  вкл. компютърната мрежа, осигуряване на необходимия хардуер и 
			  софтуер.  12.Методическа дейност. Участва в разработването и 
			  прилага след утвърждаване Правилник за вътрешния трудов ред и 
			  други вътрешни нормативни документи. Подпомага ръководителите 
			  на художествени колективи и школи към читалището по въпроси, 
			  свързани с функционалните задължения на секретаря. 
 
  
			  ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДЛЪЖНОСТТА: а) Образование и 
			  квалификация: средно образование с придобита квалификация и 
			  практически опит в организацията на работа на администрацията, 
			  включително работата с документите и управлението на човешките 
			  ресурси; способност да ги адаптира и прилага в практиката; да има 
			  познания по английски език и компютърни умения;   б) 
			  Професионален опит: да притежава мениджърски опит в управлението 
			  на структура от средно управленско ниво.   в) Професионални 
			  познания: да познава и прилага законите и другите нормативни 
			  документи, свързани с дейността на публичните дружества, относно 
			  трудовия процес, устава и вътрешните нормативни документи на 
			  читалището.
  г) Не може да е в роднински връзки с членовете на 
			  настоятелството и на проверителната комисия по права и по 
			  съребрена линия до четвърта степен, както и да бъде 
			  съппруг/съпруга на председателя на читалището
 
  ПОДЧИНЕНОСТ: Читалищния секретар се назначава с решение на 
			  читалищното настоятелство и се отчита пред него. 
  | 
		   
	   
	    
  |